Nu har det gått 90 dagar sedan vi lyckades nå vårt crowdfundingmål för kampanjen i tunnelbanan! Läs allt om hur projektet gick till, responsen vi fick och vad nästa steg blir.

I början av oktober kunde resenärer i Stockholms tunnelbana, istället för bilder på halvnakna och retuscherade kvinnokroppar, se budskap om att agera mot sexistisk reklam. Bakgrunden till kampanjen var Sveriges Kvinnoorganisationers undersökning som visar att reklam får 9 av 10 unga kvinnor att må dåligt och att vilja förändra sina kroppar. Syftet med kampanjen var att tillsammans med allmänheten pressa företag och reklambransch att ta ansvar och uppmana politiker att införa förbud mot sexistisk reklam.

Kampanjen blev en succé och reklamationerna har trillat in! Nu har vi precis lämnat in vår 90-dagarsrapport till Catapult, organisationen som administrerat crowdfundingen. Läs den i sin helhet här.

Stort tack till er alla som gjorde detta möjligt! Och fortsätt #reklamera.